Paparan terbaik menggunakan firefox, google chrome atau IE v7.0 ke atas dengan resolusi minima 1024 x 768
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Soalan ulang kaji SPM 2010 percuma

Guru dan pelajar Tingkatan 5 SMKSB boleh mendapatkan e-buku soalan ulangkaji percuma melalui laman sesawang http://www.afterschool.my/guide2success/books.php?content=soalanulangkajispm2010&y=2010 .

Walaubagaimanapun, anda perlu mendaftar terlebih dahulu sebelum boleh memuat-turun e-buku soalan ulangkaji tersebut.

e-buku tersebut meliputi matapelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, Matematik, Matematik Tambahan, Fizik, Kimia, Biologi, Sains, Perdagangan dan Prinsip Akaun.

Selain e-buku yang berbentuk soalan dan jawapan untuk dimuat-turun, pelajar boleh menguji minda dengan menjawab soalan-soalan yang disediakan secara online (atas talian).

Bagi guru dan pelajar yang menghadapi bermasalah untuk memuat-turun soalan tersebut, boleh berjumpa Fasilitator Schoolnet - Pn. Fazaliyah di Makmal Komputer 1.

-------------------------
Petikan: Utusan Online - 18/10/2010

CALON Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini boleh memuat turun secara percuma soalan ulang kaji terbitan Times Guides Sdn. Bhd. melalui laman sesawangnya www.afterschool.my.

Soalan dalam bentuk e-buku itu melibatkan 13 mata pelajaran utama iaitu Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Matematik, Sejarah, Matematik Tambahan, Biologi, Kimia, Fizik, Sains, Prinsip Akaun, Ekonomi Asas, Perdagangan serta EST.

"Kertas-kertas soalan tersebut disediakan oleh panel guru yang berpengalaman," kata penerbit tersebut dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Menurutnya lagi, pada tahun ini seramai 20,000 pelajar tingkatan 5 dari Lembah Klang, Pulau Pinang, Ipoh, Kuantan, Johor, Melaka dan Seremban telah mendapat buku Times Soalan Ulangkaji SPM 2010 secara percuma.

Bagaimanapun, ujarnya, disebabkan kos cetakan yang tinggi maka alternatif terbaik adalah dengan meletakkan soalan ulang kaji itu di Internet supaya pelajar boleh membuat latihan secara dalam talian atau memuat turun bahan berkaitan tanpa sebarang bayaran.

Untuk maklumat lanjut mengenai projek komuniti tahunan Times Guides ini, sila hubungi penerbit di 03-77298120.

Sebarang pertanyaan boleh diajukan ke e-mel: info@times.my.

0 Response to "Soalan ulang kaji SPM 2010 percuma"

Post a Comment