Apabila anda berada di internet semasa menggunakan e-mel atau akaun lain; ada beberapa sebab kenapa anda boleh mendapat mesej ralat “Kata Laluan Tak Sah”.
Cara yang sebaiknya anda lakukan ialah:-
* Tetapkan kekunci CAPS LOCK anda dengan betul. Kata laluan peka huruf besar/kecil (bermakna “KATA LALUAN,” “KaTa LaLuan,” dan “kata laluan” adalah tidak sama), jadi pastikan anda ingat ini ketika anda memasukkan kata laluan anda.
* Tunggu sehingga 24 jam. Jika anda baru meminta kata laluan baru atau menukar kata laluan anda, ini membolehkan akaun anda dikemaskinikan.
* Daftar masuk dengan ID yang betul. Pastikan anda menggunakan ID yang betul apabila mendaftar masuk ke akaun anda. Jika anda terlupa ID anda, anda boleh meminta semula ID anda secara dalam talian.
* Hapuskan fail cookie anda. Cookie adalah sebahagian kecil maklumat yang disimpan oleh penyemak anda yang membantu mengenal pasti anda. Jika cookie tidak diterima dengan betul, anda akan dilog keluar daripada akaun anda sebaik sahaja beralih ke laman lain. Hal ini mungkin menyekat keupayaan anda pada sesuatu masa untuk log masuk atau kekal log masuk.
* Kosongkan cache penyemak imbas anda. Kadang kala perlu cache penyemak imbas anda dikosongkan. Cache adalah memori yang penyemak imbas anda gunakan untuk menyimpan kandungan laman web yang anda kunjungi. Dengan menyimpan kandungan ini, penyemak imbas dapat memuat turun laman yang sama dengan lebih cepat apabila anda mengunjunginya lagi pada masa akan datang.
Jika masih menghadapi masalah, sila minta kata laluan baru. Sebaik sahaja anda menerima kata laluan baru anda, anda boleh mengubahnya.
Cara yang sebaiknya anda lakukan ialah:-
* Tetapkan kekunci CAPS LOCK anda dengan betul. Kata laluan peka huruf besar/kecil (bermakna “KATA LALUAN,” “KaTa LaLuan,” dan “kata laluan” adalah tidak sama), jadi pastikan anda ingat ini ketika anda memasukkan kata laluan anda.
* Tunggu sehingga 24 jam. Jika anda baru meminta kata laluan baru atau menukar kata laluan anda, ini membolehkan akaun anda dikemaskinikan.
* Daftar masuk dengan ID yang betul. Pastikan anda menggunakan ID yang betul apabila mendaftar masuk ke akaun anda. Jika anda terlupa ID anda, anda boleh meminta semula ID anda secara dalam talian.
* Hapuskan fail cookie anda. Cookie adalah sebahagian kecil maklumat yang disimpan oleh penyemak anda yang membantu mengenal pasti anda. Jika cookie tidak diterima dengan betul, anda akan dilog keluar daripada akaun anda sebaik sahaja beralih ke laman lain. Hal ini mungkin menyekat keupayaan anda pada sesuatu masa untuk log masuk atau kekal log masuk.
Untuk menghapuskan cookie, tutup semua tetingkap penyemak imbas, cari direktori “cookie”, dan hapuskan fail cookie di dalamnya. Seperti lazimnya, pastikan yang anda memilih fail yang wajar sebelum menghapuskan.
* Kosongkan cache penyemak imbas anda. Kadang kala perlu cache penyemak imbas anda dikosongkan. Cache adalah memori yang penyemak imbas anda gunakan untuk menyimpan kandungan laman web yang anda kunjungi. Dengan menyimpan kandungan ini, penyemak imbas dapat memuat turun laman yang sama dengan lebih cepat apabila anda mengunjunginya lagi pada masa akan datang.
Jika masih menghadapi masalah, sila minta kata laluan baru. Sebaik sahaja anda menerima kata laluan baru anda, anda boleh mengubahnya.
Post a Comment